تهران کامپیوتر

تهران کامپیوتر

مطالب کامپیوتر، نرم افزار کامپیوتر، فونت
تهران کامپیوتر

تهران کامپیوتر

مطالب کامپیوتر، نرم افزار کامپیوتر، فونت

از ,ویندوز 95 تا آخرین

با سلام به تمامی بینندگان

ویندوز چیست؟

ویندوز سیستم عامل قدرت مندی است که سازنده‏ ای آن شرکت بزرگ مایکروسافت است. مایکروسافت اولین نسخه ویندوز را در سال 1995 به نام ویندوز 95 روانه بازار کرد و آخرین نسخه یعنی ویندوز 10 در سال 2014 روانه بازار شد.

ویندوز 95:

ویندوز ۹۵ واسط گرافیکی کاربر مبتنی بر سیستم‌عامل است. این سیستم‌عامل در ۲۴ اوت ۱۹۹۵ توسط مایکروسافت منتشر شد. در طول ساخت آنرا با اسم رمز ویندوز ۴.۰ و شیکاگو می‌شناختند. ویندوز ۹۵ فروش مناسبی داشت و موفق‌ترین سیستم‌عامل در زمان خود بود. سه سال پس از آن مایکروسافت ویندوز ۹۸ را منتشر نمود.در این سیستم عامل برای اولین بار از مرورگر اینترنتی internet explorer استفاده شده تا کاربران بتوانند راحت در اینترنت بگردند. همچنین تحولی بزرگ در ظاهر ویندوز ایجاد شد.


ویندوز98:


ویندوز ۹۸ (اسم رمز Memphis) یک سیستم‌عامل گرافیکی است که در ۲۵ ژوئن ۱۹۹۸ به وسیله مایکروسافت و جانشین ویندوز ۹۵ منتشر شد.




ویندوز 2000:


ویندوز ۲۰۰۰ سیستم‌عاملی برای کامپیوترهای شخصی (PC) است که توسط شرکت مایکروسافت تولید شده‌است. این سیستم‌عامل گرافیکی در سال ۲۰۰۰ معرفی گردید و برای ایستگاه‌های کاری و سرورهای شبکه به کار می‌رود.


ویندوز ME:


ویندوز ام‌ای (به انگلیسی: Windows Me) مخفف شده‌ی ویندوز ویرایش میلنیوم (به انگلیسی: Windows Millennium Edition)، یک سیستم عامل گرافیکی که توسط مایکروسافت در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۰ منتشر شد. این آخرین نسخه از سری ویندوز 9x بود. پشتیبانی از این نسخه در تاریخ ۱۱ جولای ۲۰۰۶ پایان یافت.

ویندوز ام‌ای جایگزین ویندوز ۹۸ بود و به طور خاص، کاربران خانگی کامپیوترهای شخصی را مورد هدف قرار داد. این نسخه شامل اینترنت اکسپلورر ۵.۵، ویندوز مدیا پلیر ۷ و نرم افزار جدید Windows Movie Maker که ویرایشگر ویدئوی ساده ای بود و برای استفاده راحت کاربران خانگی طراحی شده بود.

در مقایسه با سایر نسخه های ویندوز، ویندوز ام‌ای عمر کوتاهی داشت، تنها یک سال پس از انتشار این ویندوز، به سرعت ویندوز اکس‌پی (در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۰۱) جایگزین این نسخه شد.

ویندوز؛ از بدو تولد تاکنون/عکس


ویندزو XP:


ویندوز اکس‌پی (به انگلیسی: Windows XP) یکی از سیستم‌عامل‌هایی است که اسم رمز «ویسلر» (Whistler) را بر خود داشت، چرا که در طول توسعهٔ ویندوز ایکس‌ پی بسیاری از کارکنان مایکروسافت در تفریحگاه ویسلر کانادا مشغول اسکی بودند. ویندوز ایکس پی بر روی هسته ویندوز ان‌تی و ۲۰۰۰ پایه‌گذاری شد و جانشین دو ویندوز ۲۰۰۰ و ام‌یی گردید.

شرکت مایکروسافت ویندوز اکس‌ پی را به منظور به‌روزکردن رابط کاربر (شکل ظاهری برنامه)، افزودن ویژگی‌های تازه، یکدست‌کردن «مبنای کد» بین اعضای مختلف خانواده مایکروسافت ویندوز و فراهم آوردن یک پلتفرم باثبات‌تر، پایه‌گذاری و در سال ۲۰۰۱ روانه بازار کرد.

ویندوز اکس پی که در اکتبر ۲۰۰۱ عرضه شد، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های عامل کامپیوتر در جهان به شمار می‌رود که گفته می‌شود بیش از چهارصد میلیون نسخه از آن در حال استفاده است. با این حال مایکروسافت اعلام کرده دیگر به شرکت‌های عمده سازنده کامپیوتر نظیر دل، اچ پی و توشیبا مجوز نصب سیستم‌عامل قبلی را بر روی کامپیوترهای تولیدی نخواهد داد، و از ژانویه ۲۰۰۸ ویندوز اکس پی بر روی کامپیوترهای جدید عرضه نخواهد شد.

ویندوز اکس‌پی در ابتدا در دو نسخه خانگی و حرفه‌ای عرضه شده‌بود. ویندوز اکس‌پی از چندین زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.

ویندوز؛ از بدو تولد تاکنون/عکس


ویندوز ویستا:


ویندوز ویستا سیستم‌عاملی است که بر روی کامپیوترهای شخصی، رومیزی، Loptop و tablet PCهای خانگی و تجاری و مراکز رسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از پرده‌برداریِ این سیستم‌عامل در ۲۲ ژوئن ۲۰۰۵، ویندوز ویستا با کدنام لانگهورن شناخته شده‌بود. توسعه آن در ۸ نوامبر ۲۰۰۶ به اتمام رسید. این سیستم برای برای تولیدکنندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتر و طرف‌های تجاری سه ماه زودتر از آن عرضه گردید. در ۳۰ ژانویه ۲۰۰۷ این سیستم‌عامل برای خرید و دانلود از وب‌گاه مایکروسافت برای عرضهٔ عمومی منتشر شد. انتشار ویندوز ویستا ۵ سال بعد از انتشار سلف خود، ویندوز اکس‌پی صورت گرفت که فاصلهٔ زمانی نسبتاً طولانی بین عرضهٔ این دو سیستم‌عامل از شرکت مایکروسافت بود.ویندوز ویستا ششمین نسخه از مایکروسافت ویندوز است.

ویندوز ویستا مشتمل بر صدها قابلیت جدید و بازپردازش شده می‌باشد که اغلب این قابلیت‌ها شامل بروزرسانی ظاهر گرافیکی کاربر (GUI) و استایل‌های بصری است که با نام Windows Aero شناخته می‌شود. قابلیت جستجوی بهبود یافته، ابزارهای ایجاد رسانه‌ها جدید مانند Windows DVD Maker، و بازطراحی کامل قابلیت‌های شبکه، صوت، چاپ و زیر سیستم‌های تصویری، از سایر قابلیت‌های آن می‌باشند. مضافاً هدف ویستا افزایش سطح ارتباط بین دستگاه‌ها در شبکه‌های خانگی بر اساس تکنولوژی Peer-to-Peer که منجر به تسهیل به اشتراک گذاردن داده‌های بین کامپیوترها و قطعات (Devices) می‌شود. ویندوز ویستا دربردارنده .net Framework نسخه ۳٫۰ است که هدف آن تسهیل عمل توسعه برای نوشتن برنامه‌های کاربردی در مقایسه با APIهای سنتی ویندوز می‌باشد. هدف اولیه مایکروسافت از ویندوز ویستا، ارتقا سطح امنیت در سیستم‌عامل ویندوز بوده است. یکی از انتقادهای کلی که بر ویندوز اکس‌پی و اسلاف آن وارد بود، آسیب پذیری امنیت در مقابل Malwareها، ویروس‌ها و جریان‌های بافر بوده است. با اتکا بر این امر، بیل گیتس مدیر مایکروسافت در اوایل سال ۲۰۰۲ بر ایجاد امنیت در تمام جهات نرم‌افزارهای توسعه داده شده در آن شرکت تأکید کرد. مایکروسافت امنیت ویندوز اکس‌پی و ۲۰۰۳ را تا هنگام اتمام کار بر روی ویستا در اولویت قرار داد.

ویندوز؛ از بدو تولد تاکنون/عکس


ویندوز 7:


ویندوز ۷ (به انگلیسی: Windows 7) (پیشتر با اسم رمز Blackcomb و Vienna)[۱] هفتمین نسخهٔ سیستم‌عامل از مجموعهٔ مایکروسافت ویندوز است که در تاریخ ۲۲ اکتبر سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد. ویندوز ۷ برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شامل انواع خانگی و اداری تولید شده‌است. این سیستم‌عامل هفتمین نسل از سیستم‌عامل‌های ویندوز می‌باشد و به همین دلیل نام آن را ویندوز ۷ گذاشته‌اند.

از ویژگی‌های این نسخه که بیشتر مورد توجه‌است می‌توان به پشتیبانی از قابلیت چند لمسی، طراحی دوباره ویندوز شل، نوار وظیفه و یک سیستم شبکه خانگی به نام گروه خانگی نام برد، همچنین به نقل از مسئولان مایکروسافت، ویندوز ۷ نسخه ارتقا یافته و بهینه شده ویندوز ویستا می‌باشد.

ویندوز؛ از بدو تولد تاکنون/عکس


ویندوز 8:


ویندوز ۸ (به انگلیسی: Windows 8) یک نسخه سیستم‌عامل ویندوز شرکت مایکروسافت می‌باشد که در ‎۵ آبان ۱۳۹۱ به بازار عرضه شد. ویندوز ۸ برای استفاده در رایانه‌های شخصی، رایانه‌های همراه و تبلتها تولید شده‌است.


ویندوز 8.1:


Microsoft Windows 8.1 AIO August 2015 ویندوز 8.1 موسوم به ویندوز آبــی توسط مایکروسافت با سیل عظیمی از قابلیت های جدید و بالاخره با پشتیبانی از صفحه نمایش های با رزولوشن بالا به طور رسمی معرفی شد. این ویندوز نسخه ی تکامل یافته ی ویندوز 8 می باشد که سال پیش عرضه شد. از مهمترین تغییرات این ویندوز می توان به این نکته اشـاره کرد که به دلیل عدم استقبال کاربـران از رابط کاربری Metro در ویندوز 8 این رابط در حاشیه قرار داده شده و کاربران بعد از بالا آمدن ویندوز مستقیماً به صفحه دسکتاپ هدایت میشوند. قابلیت های جدید در ویندوز 8.1 شامل بازگشت دکمه استارت، اینترفیس جستجوی جدید و تغییرات در رابط کاربری و اپلیکیشن های جدیدی همانند Facebook و Flipboard و قابلیت های سفارشی سازی دیگری خواهد بود. بک گراندها متحرک شده اند و شما می توانید برای لاک اسکرین هر تصویری را که دوست دارید قرار دهید. اکنون جستجوی Bing Heroes با گرافیک تاثیر برانگیــز برگشته است. جستجوی افراد مشهوری مانند Marilyn Monroe اینترفیسی فــول اسکـرین با عکس ها و مدیاهــای مختلف در کنار نتایج جستجوی سنتی را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. مایکروسافت همچنین همانند اپل تصمیم گرفته است که سیستم عامل را به 200 درصد Scale Up کند و این بدیـــن معنی است که توسعه دهندگان باید اپلیکیشن های خود را برای اینکه تصاویر و متون Crisp دیده شوند آپدیت کنند.

 yxfsgjrfuzphp9wp83pr.jpg

ویندوز 10:

ویندوز ۱۰ (به انگلیسی: Windows 10) با اسم رمز آستانه/سرآغاز (به انگلیسی: Threshold) تازه‌ترین نسخهٔ سیستم‌عامل از خانوادهٔ ویندوز ان‌تی شرکت مایکروسافت است و نسخهٔ پس از ویندوز ۸٫۱ بشمار می‌آید.[۱] ویندوز ۱۰ نخستین بار در ۸ مهر ماه ۱۳۹۳ در یک رویداد رسانه‌ای پرده برداری شد. ارتقاء به این ویندوز برای دارندگان ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱ (به غیر از نسخه‌های Enterprise) در سال اول رایگان است. در ادامه مایکروسافت تصمیم دارد تا با فروش اشتراک یک ساله ویندوز، سود خود را تأمین کند. این سیستم عامل در رایانه‌های شخصی، رایانه‌های همراه، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی یکپارچه به‌کار می‌رود. نسخهٔ نهایی این سیستم عامل در ۷ مرداد (۲۷ جولای) و از طریق ویندوز آپدیت در دسترس همگان قرار گرفته است. دانلود این نسخه از ویندوز برای کسانی که آن را رزرو کرده‌اند (دریافت از طریق ویندوز آپدیت)، به صورت مرحله به مرحله است. به این معنا که در روز ۷ مرداد، تعدادی از رزرو کنندگان، پیغام دریافت آن را دریافت می‌کنند و مابقی افراد آن را در روزهای آینده دریافت خواهند کرد. هم اکنون لینک دریافت فایل ISO ویندوز ۱۰ برای مدت محدودی در دسترس عموم است.

به گفتهٔ ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، پس از این سیستم، این شرکت، سیستم عامل دیگری تولید نخواهد کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد